One-stop-shop voor optimale gezondheid

18% conversie, hoge average order value en een bruisende community.

Niks werkte. Dus stopte hij met zoeken. En begon met bouwen.

Oprichter Joep Rovers kampte jarenlang met hevig eczeem. Wat hij vond? Producten vol beloftes, zonder resultaat. Vaak zelfs schadelijk voor zijn gezondheid.

Hij koos voor een ander pad: geen winst boven waarheid, maar pure producten die écht werken. Zonder onnodige toevoegingen.

Zo ontstond Elvou, een one-stop-shop voor optimale gezondheid.

En vanaf dag één zijn wij hun digitale partner in die reis 🙏

Wat deden ze al goed?

Joep en Jeroen hadden al een trouwe following vanuit hun personal brand. Een sterk verhaal, een loyale community en de juiste positionering in de markt.

Wat ontbrak?

De technische e-commerce kennis en een schaalbaar fundament om die energie om te zetten in omzet.

Onze rol

Wij brachten de digitale strategie en uitvoering die zorgde voor explosieve groei: van 0 naar €1M omzet in de eerste 10 maanden.

Uitgelichte features

Shop page onderverdeeld per product categorie

Een standaard shop pagina is onoverzichtelijk. Vaak gesorteerd op populaireit, maar overzicht onbtreekt. Door deze onder te verdelen per categorie, vind de bezoeker snel waar hij naar op zoek is.

Wachtlijst met back-in-stock e-mail notificatie

Als een product uitverkocht is, kunnen bezoekers hun e-mailadres achterlaten waarna zij een e-mail krijgen als het product weer te bestellen is.

Upsells in winkelmand

We tonen dynamisch de meest passende producten bij het winkelmandje van de klant. Bijv. Magnesium Mix bij de Sleep Formula.

Kassakoopje in checkout

We tonen standaard Joep's fysieke boek als kassakoopje in de checkout. Dit principe passen we ook toe bij campagnes waarin bijv. een gratis product naar keuze wordt aangeboden.
"Jarno is een topper. Hij denkt écht met je mee en zorgt ervoor dat alles klopt. Dankzij zijn aanpak hebben we nu een webshop die niet alleen goed functioneert, maar ook echt bijdraagt aan onze groei. Jarno heeft alles zo ingericht dat wij ons kunnen richten op wat we het beste doen."
Joep Rovers
Elvou
oktober 2023

How it all started

Joep en Jeroen zetten al hun spaargeld én de Werk Atleet-rekening in om Elvou (toen nog Motion Supplements) te lanceren. Vijf slapeloze nachten en een extra dag vertraging door de betalingsprovider later, ging de shop eindelijk live.

De spanning was enorm. Maar de lancering overtrof alles: binnen 1,5 week was de volledige voorraad uitverkocht. Het begin van iets groots!

Benieuwd hoe de shop er toen uitzag?
Dit was de eerste versie waarmee Elvou de markt op ging:

B2C én B2B

Elvou Partners

Niet lang na de launch van elvou.com, benaderden sportscholen en voedingsprofessionals ons om Elvou te wederverkopen.

Daarom hebben we binnen no-time een zakelijke portal voor Elvou's partners gebouwd: b2b.elvou.com.

  • Volledig afgeschermde omgeving
  • Drie verschillende parnter levels: Silver - Gold - Platinum
  • Producten koppeling met elvou.com
  • Volumekorting en staffelkorting
Community bouwen

The Elevate Club

Een loyalty programma komt al snel neer op punten sparen bij aankopen en deze later verzilveren. Niet bij Elvou. Wij geloven niet dat onze klanten kopen voor korting. Ze kopen omdat ze baat hebben bij onze producten.

Daarom vind je in het loyalty programma van Elvou géén punten en kortingen. Maar wat dan wel?

  • Member-Only Products: een Elvou cap, bag of recovery drinks die alleen members kunnen bestellen
  • Workouts: train mee met team Elvou of volg een van de programma's, zoals HYROX training
  • Ademhalingsoefeningen door founder Jeroen Bouman
  • Boekenclub met reviews en samenvattingen
  • Gezonde recepten met producten uit moeder-natuur
  • Insights met diepgaande boekwerken over gezondheidstopics
  • Events waarvoor Elvou Members zich kunnen inschrijven om samen te komen te verbinden met gelijkgestemden

En dit alles is geheel gratis. Het enige wat je moet doen is een account aanmaken op elvou.com.

Word jouw shop het volgende succeseverhaal?

Of ik je kan helpen hangt van een aantal factoren af. Beantwoord enkele korte vragen. Kost je een minuut of drie.
Als we een match zijn, kun je je aanmelden op de wachtlijst.
Jarno Peeters
Eigenaar InsideWeb