Zie jij de afgelopen jaren ook steeds vaker een ballonnetje aan de onderkant van een website verschijnen? Voelt het voor jou ook als makkelijk aan om met een website in contact te komen door live chat functies? Dan weet je waarschijnlijk dat dit een trend is die nog wel even blijft.
Chatfuncties, ook voor WordPress websites, bestaan alweer even. Jarenlang was het echter onbetaalbaar om een chatfunctie in je website te integreren. Dit moest namelijk allemaal op maat worden gemaakt en met bestaande systemen geïntegreerd worden.
Gelukkig is dat tegenwoordig met de komst van chat WordPress plugins anders. Nu kun je rekenen op het systeem dat aan de kant van de ontwikkelaar tot stand gekomen is. Hierdoor hoef je niet meer zelf een systeem te ontwikkelen.
Op deze pagina bespreken we wat je als WordPress eigenaar aan een chatfunctie hebt en welke WordPress plugins jou kunnen helpen bij het implementeren van een ijzersterke live chat. Benieuwd wat een chatfunctie voor jouw WordPress website kan betekenen? Lees dan snel verder!
Niets, maar dan ook niets werkt tegenwoordig zo goed op een website als een chatfunctie. Bezoekers weten dat ze binnen enkele seconden in contact kunnen komen met de klantenservice, waardoor de website betrouwbaar aanvoelt. Daarnaast voelt een contactmoment nooit ver weg. Als een bezoeker een vraag heeft over een bepaalde product of dienst, kan dat meteen gevraagd worden. Dat terwijl bezoekers anders misschien wel naar een concurrent zouden zijn gegaan.
Kortom, een chatfunctie zorgt ervoor dat je website volwassen wordt. Bezoekers en klanten hebben altijd de kans om op een laagdrempelige manier met je in contact te komen. Iets dat als ondernemer het verschil tussen winst en verlies kan maken.
Daarom is het volgende hoofdstuk over de beste WordPress plugins om een chatfunctie mee aan je website toe te voegen onverminderd belangrijk.
Het is even afwachten als je voor het eerst een chatfunctie op je WordPress installeert. Gaan de bezoekers het wel gebruiken? Zorgt het er echt voor dat ik meer en beter met mijn bezoeker in contact kom?
Bij al onze klanten waar we de afgelopen jaren een chatfunctie hebben mogen implementeren, is het gelukt de engagement en directe omzet uit de chatfunctie te verhogen. Waar wacht je dus nog op? Lees snel onze top 5 WordPress Chat plugins!
Een van de mooiste, soepelste en meest effectieve chat plugins voor WordPress is LiveChat. De naam zegt al precies waar deze WordPress plugin het best in is: de live chat. De super eenvoudige installatie en implementatie van LiveChat in je WordPress zorgt er al voor dat we hier met liefde LiveChat gebruiken. Het is dan wel een plugin die je alleen betaald kunt gebruiken. Zo kun je geen chatgeschiedenis, gesprekken en andere data opslaan zonder dat je een betaald pakket hebt.
Gelukkig ben je slechts € 15 per maand kwijt voor een premium LiveChat pakket. Wat ons betreft dus het geld dubbel en dik waard!
Mocht je een handige designer hebben, zoals InsideWeb, kun je er zelfs voor zorgen dat de Livechat in de stijl van je eigen website ontworpen wordt. Hierdoor sluit de stijl naadloos aan op de rest van je WordPress website!
Een prachtig alternatief voor LiveChat is het snelgroeiende Sendinblue, dat weliswaar een prijzig alternatief is. Vanaf € 65 per maand kun je met Sendinblue zowel email marketing oppakken als een live chat functie in je website implementeren. Slecht een paar lijnen code zijn nodig om deze functie te activeren. Hierdoor kunnen bezoekers direct met jou in contact komen. Heb je onvoldoende tijd om te reageren? Dan kun je het gesprek eenvoudig vanaf de email voortzetten. Een ideale oplossing dus als je geen tijd hebt de hele tijd achter het chatscherm plaats te nemen.
Dat het geen goedkope WordPress oplossing is, hoeft niet te betekenen dat het de investering niet waard is. Met een prijskaartje van € 65 hoef je geen email funnel oplossing meer af te nemen. Het kan dus zomaar zo zijn dat je goedkoper uit bent als je voor het op het eerste gezicht prijzige SendinBlue pakket gaat!
Zendesk is al sinds jaar en dag een van de grootste online clients op het gebied van customer engagement. Ieder bedrijf dat in contact wil kunnen blijven met de klant, of dat nu door feedback of een vraag is, kan dit via Zendesk doen. Daar hoort dus sinds enkele jaren ook een Live Chat oplossing bij, waarmee je als gebruiker (de ondernemer) eenvoudig al het contact met je klanten kunt samenbrengen.
De Live Chat oplossing met WordPress integratie (o.b.v. de plugin), kost je zo’n € 14 per maand. Naarmate je meer met Zendesk zou willen doen, nemen de kosten gaandeweg toe. Voor meer informatie over de kostenopbouw adviseren we je de Zendesk website te raadplegen.
Tidio is een van de weinige live chat oplossingen voor WordPress waarbij dit het enige geldende platform is. Dat wil zeggen dat alle ontwikkeling op een enkel platform gericht is. Daar kan jij als gebruiker van profiteren.
Binnen zowel de WordPress plugin als de Tidio app worden de chats samengebracht. Hierdoor kun je, zelfs als je onderweg bent, je chats actief houden. Wil je een chat later oppakken? Dan kan dat natuurlijk ook.
Aan Tidio hangt een prijskaartje van € 15 per maand.
Als je een gratis oplossing voor een WordPress Chat functie zoekt, is Formilla je beste gok. Met Formilla zorg je ervoor dat je tot 30 chats per maand kunt voeren zonder dat er enige kosten in rekening worden gebracht. Dat is al mogelijk vanaf € 19,95 per maand. Je chatgeschiedenis? Die wordt onbeperkt opgeslagen.
Wil je dat klanten op een laagdrempelige manier met jou in contact kunnen komen? Dan kunnen wij je daar bij helpen! Een van onze WordPress specialisten helpt je van harte met het implementeren van de live chat functie op jouw WordPress website.