WordPress Webdesign: Thema, Tips en Laten doen

WordPress is moeiteloos in staat jou van alle functies te voorzien die je nodig hebt. Of dat nu al met de basisvariant zo is of met WordPress plugins. Doordat WordPress als multi-functioneel CMS is opgezet, kun je er als gebruiker alle kanten mee op. Alles is mogelijk zonder dat hier grote investeringen voor benodigd zijn. Voor WordPress webdesign ook.

Je kunt zelf met een WordPress thema of door een ervaren WordPress specialist jouw website (laten) ontwerpen. Hierdoor krijgt de website een look and feel die bij de visie van jouw bedrijf past. Met een uniek webdesign kun jij je namelijk onderscheiden van de rest. En dat is in een tijd waar iedere concurrent een website heeft nodig.

In dit artikel leggen wij je uit hoe je het webdesign van jouw WordPress-website kunt inzetten om je van je concurrenten te onderscheiden. Daarnaast leggen we je uit hoe je zelf je website in een nieuw jasje kunt stoppen. Liever dit door een expert laten doen? Dan is aan het einde van deze pagina over WordPress webdesign meer te vinden over InsideWeb jou kunt helpen bij het designen van een prachtige WordPress website.

De impact van sterk WordPress webdesign

Om te kunnen begrijpen wat de impact kan zijn van sterk maar vooral slim webdesign, is het leerzaam een website te vergelijken met een fysieke winkel. Want ook al lijkt het vreemd het webdesign van een WordPress met een winkel te vergelijken, zijn er meer gelijkenissen dan je denkt.

De gemiddelde winkelstraat is gevuld met grote kledingketens als Mango, Pull & Bear en C&A. Daarnaast zijn met enige regelmaat winkels te vinden die misschien niet zo bekend zijn, maar waarvan je weet dat je een behoorlijke portemonnee moet hebben om hier te kunnen winkelen. Je verwacht daarentegen wel dat de kwaliteit daar dan ook naar zal zijn. Denk aan een Suit Supply of winkel met designerkleding.

Dit idee is ontstaan doordat alle wat met de uitstraling van de winkel te maken hebt, van het logo tot de inrichting en de gevel, in een mooie en gelijke stijl aanwezig is. Je herkent de winkel van ver en je begrijpt waar de winkel voor staat. Zonder dat je ook maar een stap in de winkel gezet hebt.

Met een WordPress website is dat niet anders. De seconde dat je op een website als Albert Heijn of Heineken komt, merk je dat de ervaring en uitstraling perfect op het merk aangepast is.

Een goed ontworpen WordPress website heeft een webdesign waar bezoekers meteen begrijpen waar jouw bedrijf voor staat. Door slim gebruik van kleuren, functies en blokken weten ze daarnaast hun weg te vinden.

Hierdoor slaag je er met je WordPress webdesign in je van de concurrentie te onderscheiden. Dit concurrentievoordeel benut je door zoveel mogelijk van je bezoekers om te zetten naar klanten. En daar draagt een sterk webdesign onverminderd aan bij.

Wat zijn je opties?

Natuurlijk zijn de websites van merken als Heineken en Albert Heijn door grote, professionele bedrijven gemaakt. Budgetten van miljoenen euro’s passen waarschijnlijk niet binnen jouw mogelijkheden. En dat is helemaal niet erg, want je kunt met een behoorlijke fractie van dit budget je eigen WordPress webdesign (laten) maken.

Als je dit zelf besluit te doen, kom je op het downloaden van een gratis WordPress thema of het kopen van een betaald thema uit. Gratis WordPress thema’s zijn met een reden gratis. Ze zijn veelal eenvoudig, weliswaar snel en relatief functioneel, maar weinig onderscheidend. Wij komen ze hier meerdere keren per dag op het internet tegen. Dat zegt genoeg.

De beste, op dit moment duurste, optie is het laten maken van een WordPress webdesign door een specialist. Daar vertellen we je later meer over.

De gulden middenweg is het aanschaffen van een WordPress thema op bijvoorbeeld ThemeForest. ThemeForest is een platform waar je meer dan een miljoen thema’s kun kopen. Je kunt je dus wel voorstellen dat er best wat thema’s tussenzitten die je niet snel elders zult zien.

Toch stopt het daar niet, want na de aanschaf van het thema moet het nog op je WordPress website worden geïnstalleerd en aangepast naar jouw eigen ‘build’. Het simpelweg installeren van het WordPress webdesign is veelal onvoldoende. De kans dat je website hierdoor niet meer functioneert is dan ook groot.

Mocht je budget onder de € 500 liggen, is en blijft de beste optie om een WordPress webdesign te kopen. Zoek zelf op ThemeForest een thema uit dat bij jouw bedrijf past en huur een WordPress specialist in om dit thema te installeren. De specialist zal dit doen en voor overige diensten extra rekenen.

Waar moet je bij een webdesign op letten?

Voordat je besluit een webdesign te (laten) maken, is het belangrijk dat je weet waar een sterk webdesign aan moet voldoen. Omdat we je niet willen vervelen met een dik boekwerk, kun je hieronder de bevindingen van een recent onderzoek naar wat wel werkt binnen webdesign vinden:

  • Uniforme huisstijl
  • Voldoende witruimte
  • Duidelijk aanbod
  • Snelle laadtijden
  • Eenvoudige navigatie
  • Kleur en contrast
  • Gemiddeld gebruik van animaties
  • Beschrijvende afbeeldingen
  • Testen, testen en nog eens testen

Door de bovenstaande elementen altijd goed te onthouden en zoveel mogelijk toe te passen, verzeker jij jezelf dat het webdesign van jouw WordPress tot het maximale in staat is!

Laat een WordPress Webdesign door een specialist bouwen

Wil je jouw website hetzelfde van andere websites laten onderscheiden zoals de winkels uit het eerdere voorbeeld dat doen? Dan is de enige optie om je website écht positief op te laten vallen door een specialist in te schakelen. En laten wij toevallig een WordPress Webdesign specialist zijn.

Wij gaan samen met jou in gesprek om te achterhalen welke stijl het best bij jouw bedrijf past. Zo doen we onderzoek naar de mogelijke kleuren, benodigde functies en proberen we een look-and-feel te creëren waar bezoekers jouw merk aan herkennen.

Hierdoor lukt het jou om je moeiteloos van je grootste concurrenten te onderscheiden!