Drip is niet de goedkoopste email marketing tool die je gaat vinden. Het is al helemaal niet de makkelijkste. Volgens velen is Drip vooral de beste email marketing tool. En daar mag je best wat meer budget voor alloceren.
De gemiddelde marketeer heeft een uitgebreide tool als Drip niet nodig. In de praktijk zou maar een klein deel van alle functies binnen Drip echt benut worden. De ervaren marketeer, ondernemer of indie-hacker, kan met Drip een enorme stap maken. Drip kan er namelijk voor zorgen dat je niets aan het toeval overlaat en het maximale uit je klanten haalt.
Bij Insideweb zien we Drip regelmatig bij onze klanten langskomen. We helpen klanten dan ook met het optimaal benutten van Drip. Daardoor kunnen we je van alles vertellen over de marketing tool dat door velen als een digitaal Zwitsers zakmes gezien wordt. Je leest het in onze Drip review!
Drip is een email marketing programma dat hoofdzakelijk door ondernemers gebruikt wordt. Kleine en grote bedrijven kunnen Drip gebruiken bezoekers om te zetten tot emailcontacten om vervolgens diezelfde emailcontacten weer om te zetten naar betalende klanten. Winstgevende relaties bouwen met je bezoekers en klanten op schaal. Dat is waar de email marketing tool, volgens Drip zelf, voor staat.
De meeste marketing tools waar email een belangrijke rol speelt, zijn onder te verdelen in twee categorieën. Marketing tools waar vooral email marketing mee mogelijk is en tools waar zowel email marketing als marketing automation gerealiseerd wordt.
Drip valt in de laatste categorie. Drip is een marketingtool dat je zowel met email als de automatisering van je marketing helpt. Dat zorgt ervoor dat je de meest vitale marketingfuncties vanuit één tool kunt bedienen.
Natuurlijk zegt dit nog steeds niets over wat er zo bijzonder aan Drip is. Maar wel als we je vertellen dat Drip, volgens duizenden gebruikers, je helpt om je marketing automation optimaal te benutten. Dat het zo slim ingericht is, dat je intuïtief je weg in het programma kunt vinden.
Dat is waar Drip zichzelf in weet te onderscheiden. Want in de praktijk kun je met Drip je bedrijf naar een hoger niveau tillen.
We vinden dat Drip meer dan een normale review verdient. We vertellen je liever meer over de functies, dan dat we op onze eigen ervaring ingaan. Iedereen gebruikt marketing automation tools op een andere manier. Daardoor is onze ervaring lang niet zo relevant als de ideeën die jij kunt uitvoeren met de vele functies van Drip.
In het kort, kun je op de volgende functies bij Drip rekenen;
Alhoewel de bovenstaande lijst slechts een kleine samenvatting is van waar Drip allemaal toe in staat is, zijn er een paar functies die een extra toelichting waard zijn.
Een van de meest besproken functies van Drip is de Drip Workflow. Met workflows kun je complete processen bouwen waar jouw werknemers of subscribers langs kunnen gaan. Je kunt op basis van specifieke acties, tijdstippen of onderwerpen weer nieuwe emails sturen. Hierdoor bepaal jij het verloop, wat een behoorlijk effect kan hebben op het succes van je maillijst.
Een groot voordeel van deze workflows is dat je met if-statements kunt werken. Dat stelt je in staat om aanzienlijk dieper op de funnel binnen Drip te gaan.
Integraties zijn bij dergelijke tools onmisbaar. ActiveCampaign is een goed voorbeeld van een marketing automation tool waarbij er veel tijd geïnvesteerd is aan het toevoegen van voldoende integraties. Drip heeft het verlangen van veel potentiële klanten goed begrepen en heeft tegenwoordig, net als ActiveCampaign, een enorme catalogus met beschikbare integraties.
We kunnen voor onze Drip review natuurlijk niet alle integraties bij naam noemen. Wel onze favoriete:
Natuurlijk integreert Drip ook moeiteloos met platformen als Facebook en Google.
Uiteindelijk is Drip er om ervoor te zorgen dat iedere bezoeker van je website op de een of andere manier een klant wordt. Door bezoekers op de website al af te vangen, door een slimme funnel te laten gaan en de juiste producten of diensten aan te bieden, zorg je ervoor dat de conversie maximaal is.
Alles binnen Drip is er duidelijk op gericht om je te helpen je conversie te optimaliseren. Mocht je toch nog wat moeite ervaren met de verschillende functies, kent Drip een uitstekende kennisbank waar je veel van kunt leren. Zo zijn in de kennisbank de verschillende functies uitgelegd, kun je praktijkvoorbeelden bekijken en is het zelfs mogelijk webinars te volgen van klanten die met Drip al leuke successen hebben behaald.
Hierdoor laat jij zelf ook niets aan het toeval over en leer je ieder hoekje van Drip kennen.
De kosten van Drip zijn afhankelijk van de mate waarin je het van plan bent om te gebruiken. Bij 500 emailadressen in je lijst, kost Drip je zo’n € 19 per maand. Bij 10.000 contacten, kost dit al snel meer dan € 150 per maand.
Je kunt voor een periode van 14 dagen Drip volledig gratis gebruiken. Hierdoor kun je zonder beperkingen een van de beste marketing automation tools van dit moment verkennen.
We gaven het eerder al aan en doen dat met liefde weer: Drip is een van de beste marketing automation tools van dit moment. Het mag dan wel wat prijziger zijn, de resultaten die je met Drip kunt bereiken zijn veelal beter dan met soortgelijke tools.