Contact

WordPress Membership: Beste Plugins, Welke Setup en tips

Geschreven door Jarno op 21 augustus 2020
In dit artikel leggen onze WordPress- en WooCommerce-experts je uitgebreid uit wat je met Membership plugins kunt doen, hoe ze werken en hoe onze experts je hierbij kunnen helpen.

Terugkerende inkomsten zijn veelal het meest betrouwbare verdienmodel voor kleine en grote bedrijven. Je kunt namelijk iedere maand, of bijvoorbeeld ieder jaar, rekenen op een vast bedrag. Hoe meer mensen of bedrijven je vervolgens aan je weet te verbinden, hoe hoger de terugkerende inkomsten worden.

Als ondernemer, wil jij vast weten hoe je terugkerende inkomsten kunt realiseren als je een WordPress of WooCommerce website hebt. Want bestaat er een manier om klanten, of dat nu particulieren of bedrijven zijn, je via een WordPress website aan je te binden? Maandelijkse abonnementen af te nemen? Een cursus of e-learning via je WordPress website aan te bieden?

Dat is zeker mogelijk, en wel via WordPress Membership plugins. Dit zijn plugins waarmee je zowel fysieke als digitale producten terugkerend kunt factureren. Om toegang te krijgen tot hetgeen wat jij verkoopt, dient de bezoeker lid te worden. En dat is allemaal met een membership plugin mogelijk.

In dit artikel leggen onze WordPress- en WooCommerce-experts je uitgebreid uit wat je met Membership plugins kunt doen, hoe ze werken en hoe onze experts je hierbij kunnen helpen.

Wat doet een Membership plugin?

Een Membership plugin, welke ook wel ledenplugin genoemd wordt, stelt je in staat bezoekers tot een deel van de inhoud van de website te beperken. Hierdoor kun je, bijvoorbeeld door een abonnement aan te bieden, bezoekers alleen toegang tot alle content geven wanneer zij lid worden.

Dit zorgt ervoor dat je abonnementen kunt aanbieden en dus terugkerende inkomsten kunt realiseren. Zolang jij de kwaliteit van de inhoud van je website, waar deze leden toegang tot hebben, blijft verbeteren kun je daardoor een stabiele inkomstenbron opbouwen.

De inhoud waar bezoekers toegang tot kunnen verkrijgen, kan van alles zijn. Zo zou je toegang kunnen geven tot een exclusieve cursus, onderzoeksartikelen maar ook goedkope producten of deals die nergens anders te vinden zijn.

Uiteindelijk is het automatisch kunnen innen van terugkerende betalingen wat een bedrijf stabiele groei oplevert. Als je een ondernemer met een WooCommerce of WordPress website bent, is het altijd het juiste moment om te overwegen of het inzetten van memberships iets voor jouw bedrijf is.

Wat bouwen de meeste WordPress websites met een Membership plugin?

Het is natuurlijk vooral interessant om te weten wat andere WooCommerce en WordPress websites hebben gedaan om extra inkomsten uit memberships te halen. Het kunnen kopen, downloaden en installeren van een membership plugin is een begin. Nu moet je er nog inkomsten uit halen!

Hier zijn op het internet honderden voorbeelden van te vinden, waarvan er vast en zeker wat zijn die voor jou ook interessant kunnen zijn. Wat dacht je van de volgende manieren om de WordPress membership plugin in te zetten:

  • Abonnement voor producten: Betaal om elke maand een product of productpakket te ontvangen. Voorbeeld: pakket met speciaalbieren.
  • Online cursus (e-learning): Toegang tot een cursus of e-learning. Voorbeeld: cursus over het zelf maken van WordPress websites!
  • Voor diensten: Neem een lidmaatschap af waarbij je elke maand een bepaalde dienst kunt ontvangen. Voorbeeld: Schoonmaak van woning of het maken van social media posts
  • Toegang tot community. Voorbeeld: een besloten ledenforum of community waar je alleen met een abonnement aan deel kunt nemen.
  • Netwerk van artikelen. Voorbeeld: Zoals Blendle een abonnement heeft waarbij je tegen betaling artikelen kunt lezen.

Behalve deze vijf opties, zijn er nog honderden andere manieren om met een WordPress membership plugin omzet te genereren. Doe daarom goed onderzoek en vraag je vooral af welk verdienmodel het beste bij jouw bezoekers past!

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een WordPress Membership plugin?

Je kunt momenteel uit verschillende WordPress plugins kiezen om jouw memberships mee te verzorgen. Alhoewel op het eerste gezicht deze plug-ins sterk op elkaar lijken, zijn er in de praktijk grote verschillen.

Het is daarom wel zo handig de belangrijkste verschillen te herkennen. Hierdoor kun je makkelijker een keuze voor een specifieke WordPress Membership plugin maken. Wij raden je vooral aan om op de volgende onderdelen te letten:

  • Welke verdienmodellen zijn met de plugin mogelijk?
  • Kan ik digitale downloads via de plugin aanbieden?
  • Mogelijkheden voor profielen met een eigen login
  • Inloggen via Social Media
  • Kortingen en coupons
  • Ledenbeheer
  • Cursus vanuit de plugin bouwen
  • API toegang
  • Forum mogelijkheden
  • Mogelijkheden om de klantenservice te koppelen

Onze klanten zien de bovenstaande functies doorgaans als belangrijkst. Het kan zijn, dat in jouw geval andere functies gewenst zijn. Voor meer advies hierover verwijzen we je graag naar ons contactformulier zodat we je passend advies kunnen geven over de Membership plugin die het best bij jouw WordPress website past.

Wat zijn de beste Membership plugins van dit moment?

Alhoewel de meningen op dit onderdeel sterk verdeeld zijn, hebben we bij InsideWeb de voorkeur voor een drietal WordPress Membership plugins. Dit zijn allen betaalde plugins waarvan diverse succesvolle voorbeelden bekend zijn. Als echte membership plugins, zit je bij onze top drie ook aan maandelijkse kosten vast. Daar krijg je echter wel een plugin voor terug waarmee je zelf ook maandelijks terugkerende omzet kunt genereren.

De populairste (en hoogst gewaardeerde) membership plugin van dit moment is MemberPress. Vanaf € 150 per jaar kun je iedere functie uit het bovenstaande lijstje gebruiken. Daarnaast is de plugin naar eigen wens in te richten, zodat klanten echt in een op-maat ontworpen omgeving een productervaring kunnen beleven.

De tweede en derde plek van de beste WordPress Membership plug-ins worden momenteel ingenomen door WooCommerce Memberships en Restrict Content Pro. Twee sterke alternatieven voor het zeer kwalitatieve MemberPress.

Hoe InsideWeb klanten met Membership marketing helpt

Wil jij op een zo’n sterk mogelijke manier je Membership verdienmodel lanceren? Dan is een ervaren WordPress-specialist onmisbaar. InsideWeb helpt je graag met het implementeren van bijvoorbeeld MemberPress. Daarnaast kunnen we de membership-omgeving instellen én ontwerpen zoals jij dat wilt!

Voor meer informatie kun je ons bereiken op deze pagina.

Contactgegevens

Diensten

Webdesign
Webdesign
E-commerce
E-commerce
Webhosting
Webhosting
WordPress onderhoud
WordPress onderhoud
Copyright 2020 InsideWeb 👨‍💻
crossmenu